
Joeri van Beek studeerde aan de Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten in Den Haag. Sinds 2011 werkt ze als grafisch ontwerper en zelfstandig fotograaf. Vorm en beeld hebben altijd een grote rol gespeeld in haar professionele activiteiten. Voor haar fotografie zoekt ze het liefste de rafelranden op, rommelige, niet gedefinieerde locaties, waar nog ruimte is voor fantasie. Op haar foto-safari's is ze op zoek naar de Schoonheid van het Niets, dingen, die eigenlijk niets lijken, zijn de inspiratiebron voor haar foto's. Ze vergroot die zaken, waar iedereen aan voorbij loopt, uit en geeft ze een podium: een hoofdrol in haar kunstwerken.
Camera is een middel voor Joeri om vast te leggen wat haar raakt. Scherp gemarkeerde composities, duideijke structuren, doorleefde materialen en authentieke kleuren zijn terugkerende elementen in haar werk. Door het uitvergoten van details, ontvouwen zich nieuwe elementen. Ook kan het werk geheel abstract worden, puur een compositie, waar iedereen zijn eigen invulling aan kan geven.
Vaak is het een moment dat er toe doet, een Vergeten Gezicht kan na een uur al weer vervagen, de druppels achter het plastic zijn snel opgedroogd of er is als ze terugkeert op een plek al weer een poster over het onderwerp heen geplakt. Joeri pakt het moment zoals het zich voordoet, ze bewerkt haar foto's nooit in Photoshop, de enige aanpassingen voor haar zijn contrast en helderheid en als het nodig is een kleine rotatie of uitsnijding van het beeld. Haar laatste exposities Forgotten Faces en Beauty of Nothingness hebben ook internationaal de aandacht getrokken, waaronder in mei 2016 op de Kyotographie Satellite Event KG+ in Kyoto Japan.